2013. július 21., vasárnap

Sylvia Day: Egymásba fonódva

Kezdem érteni, miért húzták le olyan sokan ezt a könyvet. Az első két rész jó volt, szép lezárással, nem kellett volna megbolygatni, de két kötet nem hoz annyit a konyhára, mint három. Az írónő pedig arra gondolhatott menet közben, ha jó sok szexjelenetet beletömköd, akkor nem kell történnie is valaminek a könyvben, következésképpen húzhatja a sztorit, mint a rétestésztát négy rész erejéig is (vagy tovább). A baj csak az, hogy szerintem -és sokak szerint is- nincs már annyi a történetben. Kifulladt.
Szinte percre pontosan ott kezdődik, ahol az előzőt befejezték: Eva megtudta, hogy Gideon intézte el az erőszaktevőjét, de nincs ellene bizonyíték, megszüntetik a nyomozást. Elrohan hozzá, összeborulnak, vége a második felvonásnak. Csakhogy Eva gyanakvó, tartani akarja a távolságot, hazamegy, ahol rögtön belebotlik Gideon exébe, egy nagyon sértett, nagyon pimasz riporterbe, akinek feltett szándéka megbosszulni, hogy dobták. A fél könyv a próbálkozásairól szól, hogy megpróbálja egymás ellen hangolni a szereplőket. A másik fél könyv pedig arról szól, hogy új bizonyíték van a gyilkosság ügyében, és miért is ne, belekeveredik az orosz maffia. Tök hihető, de ennyit a történetről, belefér kábé 60 oldalba.
A maradék tevőleges dugással telik. Míg az első két részben nagyjából indokolt helye volt a szexjeleneteknek, itt inkább olyan, mint a filmekben a tájról készült vágóképek. Klassz, klassz, de nem tesznek hozzá semmit. 
Olvasás közben nem éreztem magam úgy feldobódva, mint általában szoktam. Alapvetően tetszett a könyv, de közel sem annyira, hogy nem zavart volna ez az elsekélyesedés. A vége pedig kész vicc. Észre se veszem, hogy vége, ha nem jött volna az írói köszönetnyilvánítás. Day szerintem tud írni, de jobban tenné, ha pontot tenne a történet végére és újat kezdene. Ő is, mi is jobban járnánk.

4 megjegyzés:

  1. És ezzel most szívből egyetértek.

    VálaszTörlés
  2. Ahogy molyon nézegettem, elég sokan gondolják így. Persze amilyen mazochista vagyok, úgyis elolvasom a folytatásokat, de a polcomra elég az első kettő.

    VálaszTörlés
  3. Az első kettő egészen jó volt (bár baromira zavart, hogy szemtelenül másolja az 50 árnyalatot).
    Sajnos a leginkább az erotikus(nak szánt) jelenetek rontják le szerintem, meg az, hogy annyira akarnak még pénzt csinálni belőle. A kíváncsiságom miatt úgyis elolvasom majd a következő kettőt is, de már előre fogom a fejem.

    VálaszTörlés
  4. Csak mert szinte előjáték nélkül multiorgazmusa van a csajnak, tekernek egész éjjel, de még mindig óó, de szűk, a pasi meg bírja a 0-24 órás szex-szolgálatot? Na igen, néha elvetik a sulykot. Én az Anita Blake, Merry Gentry könyveknél éreztem, hogy az íróra biztos ráférne egy alapos kufirc.
    Nekem a második tetszett legjobban, szépen felépítette benne a feszültséget. A legtöbb sorozattal az a baj, hogy hiába tudod a színvonalcsökkenés után, hogy nem kéne elolvasni a folytatásokat, el fogod, mert bízol abban, hogy kikerül a hullámvölgyből.

    VálaszTörlés